מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מינהל חברה ונוער
הצהרת נגישות

צוות חינוכי בבית הספר ובקהילה

share
שתפו עמוד:
צוות חינוכי בבית הספר ובקהילה

הצוות בבית הספר

מערכי שיעור ותכנים לליווי התכנית לכיתות י'

מערכי שיעור ותכנים לליווי התכנית לכיתות י"א

מערכי שיעור ותכנים לליווי התכנית לכיתות י"ב

הערכת התלמיד

    1. מימד כמותי - סך השעות שהתלמיד התנסה בתרומה ושירות בקהילה מהווה קריטריון סף

    2. מימד איכותני - הערכת תפקודו של התלמיד במהלך ההתנסות על ידי שלושה מעריכים: איש הקשר או מקבל השירות, הערכת התלמיד את עצמו, הערכת המחנך/המורה על בסיס הסיכום הרפלקטיבי
    3.  קריטריונים להערכת התלמיד

      הערכת התלמיד תיעשה באמצע השנה ובסיומה, ותירשם בתעודת התלמיד על בסיס הנתונים שיתקבלו:

        • מאיש הקשר של הארגון הקולט או ממקבל השירות 
          • אישור על היקף שעות ההתנסות של התלמיד
          • חוות דעת על איכות הביצוע

        • מהתלמיד - שמעריך את איכות הביצוע של עצמו בהתנסות המעשית ובמיזם
        • מהמחנך
          • הערכת הסיכום הרפלקטיבי של התלמיד
          • חוות דעת של המורה המלווה (אם המורה לקח חלק בתהליך)

  • לפי חוזר מנכ"ל – התוכנית הלאומית ללמידה משמעותית, לקבלת תעודת בגרות מצטיינת צריכים התלמידים לקבל הערכה מסכמת בקוד (3-4). תלמידים שיקבלו 4 יהיו זכאים גם לתעודת הצטיינות - בגרות חברתית נוסף לתעודת הבגרות שמונפקת מתוך מערכת דיווח בגרויות.

    הציון יינתן במדרג של כמה רמות:

    • לא סיים
    • סיים
    • סיים בהצלחה
    • סיים בהצטיינות (לבוגרי י"א-י"ב)

    ציוני בגרות בארבע שנים האחרונות

מנהיגי מעורבות צעירים – ממ"צים

טיפוח מנהיגות צעירה שמטרתה קידום והטמעה של נושא המעורבות החברתית בקרב בני הנוער, הינה אחת הדרכם המרכזיות להשפיע על המוטיבציה והמוכנות של התלמידים/ות למעורבות. 

המנהיגות הצעירה במעורבות הינה זרוע תומכת ומובילה לצד המחנך/מורה ובעלי התפקידים בתחום. ככל שנדע לשלב את המנהיגות בהובלת הנושא, הנחיית התוכן ועזרה בליווי התלמידים, כך החיבור והמוכנות של התלמידים/ות לקחת חלק משמעותי בתחום יגדל.