מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מינהל חברה ונוער

תלמידים

share
שתפו עמוד:
תלמידים

מבוא

התכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית" מופעלת מכיתה א' ועד י"ב. בכיתות ז'-ט' משולבת במסגרת ליבת החינוך החברתי המתקיימת בשיעורי חינוך, ובכיתות י' – י"ב הינה חובה כתנאי לקבלת תעודת בגרות מטרת התכנית לאפשר לתלמידים להתנסות בתרומה ושירות בקהילה התורמת להתפתחות וצמיחתו של התלמיד/ה בדמות בוגר/ת מערכת החינוך בישראל.
תהליך ההתנסות מלווה בהכנה לקראת, ליווי המהלך והכנה לקראת סיום. כמו כן התלמיד אמור לפתח מדי שנה מיזם חברתי לאחר שזיהה צורך חברתי שלו, של הקהילה או של המדינה. הוא מתחבר לצורך זה רגשית ומוכן לקדם מענה לצורך באופן אקטיבי. 
למיזם חשיבות רבה בפיתוח המסוגלות להתמודדות עם אתגרים, לפיתוח האחריות האישית והחברתית ולקידום מוכנות לשירות בהווה ובעתיד.

למידע נוסף

המיזם

הערכת התלמיד

מאחר ועמידה בחובות התכנית הינה תנאי לקבלת תעודת בגרות, הערכת התלמיד תתבסס על שילוב בין שני ממדים:
מימד כמותי - סך השעות שהתלמיד התנסה בתרומה ושירות בקהילה. השעות הינן תנאי סף לסיכום הערכתו.
מימד איכותני - הערכת איכות ביצוע ההתנסות על ידי שלושה מעריכים: איש הקשר או מקבל השירות, הערכת התלמיד את עצמו, הערכת המחנך/המורה על בסיס הסיכום הרפלקטיבי. 

קריטריונים להערכת התלמיד

תעודת הצטיינות - בגרות חברתית

לפי חוזר מנכ"ל – התוכנית הלאומית ללמידה משמעותית, לקבלת תעודת בגרות מצטיינת, צריכים התלמידים לקבל הערכה מסכמת בקוד (3-4).
תלמידים שיקבלו 4 יהיו זכאים גם לתעודת הצטיינות - בגרות חברתית נוסף לתעודת הבגרות שמונפקת מתוך מערכת דיווח בגרויות.